EFTERMARKNAD

Eftermarknad och garantiärenden

Om oturen är framme och du får problem i ditt hus när det gäller till exempel garantiärenden är du alltid välkommen att kontakta vår Eftermarknadsavdelning och vi kommer göra allt för att hjälpa dig. I vissa situationer ska du kontakta andra instanser, läs mer här nedan vad som gäller för ditt ärende.

Om du får problem i din bostad är du välkommen att kontakta vår eftermarknadsavdelning via formuläret nedan.

Akuta ärenden

Skulle du råka ut för en akut händelse, till exempel en vattenläcka, kontaktar du eftermarknadsavdelningen om problemet uppstår på ordinarie kontorstid. Om en akut händelse uppkommer utanför ordinarie kontorstid, så ansvarar du själv för att kontakta en valfri jourhavande entreprenör som kan rycka ut och begränsa storleken på eventuella skador så snabbt som möjligt. När nödvändiga akuta åtgärder är vidtagna och felet är avhjälpt kontaktar du vår eftermarknadsavdelning som hjälper dig vidare med ditt ärende.

Problem med enskilda varor

Vid tillträdet av din bostad överlämnade Götenehus en drift- och skötselpärm. Där ser du vilka produkter som ingår i ditt hus. Där finns också viktig information vart du ska vända dig vid problem med en enskild vara. Har du funderingar, eller är osäker så är du alltid välkommen att kontakta vår eftermarknadsavdelning.

Registrera ärende

Efter godkänd slutbesiktning gäller en tvåårsgaranti på utfört arbete och inredning i er nya bostad. För bostadsrätter, där du i första hand vänder dig till din bostadsrättsförening, gäller fem års garanti. Uppstår frågor eller om du får problem med något i huset, kontakta gärna vår eftermarknadsavdelning via formuläret här nedan. Vi svarar på dina frågor och kontaktar dig för vidare information i ditt ärende. Alla ärenden besvaras inom en vecka. Vid semestertider är det längre svarstid.

Stort tack på förhand!

Registrera ett ärende

0 av 1000 tecken