EFTERMARKNAD

Eftermarknad och garantiärenden

Om oturen är framme och du får problem i ditt hus när det gäller till exempel garantiärenden är du alltid välkommen att kontakta vår Eftermarknadsavdelning och vi kommer göra allt för att hjälpa dig. I vissa situationer ska du kontakta andra instanser, läs mer här nedan vad som gäller för ditt ärende.

Om du får problem i din bostad är du välkommen att kontakta vår eftermarknadsavdelning via formuläret nedan.

Akuta ärenden

Du som boende har alltid ett eget ansvar att vidta åtgärder direkt ifall en akut händelse uppstår i din bostad för att minimera risken för en större skada. Skulle en akut händelse uppstå så ansvarar du som boende själv för att kontakta en valfri jourhavande entreprenör som kan rycka ut och begränsa storleken på eventuella skador så snabbt som möjligt. När nödvändiga akuta åtgärder är vidtagna upprättar du en felanmälan till Götenehus eftermarknadsavdelning enligt nedan.

Du bör också anmäla skadan till ditt försäkringsbolag. Det kommer sedan göras en utredning om felet och vems ansvaret är. Försäkringsbolaget beslutar sedan vilken entreprenör som åtgärdar skadan.

Problem med enskilda varor

Vid tillträdet av din bostad överlämnade Götenehus en drift- och skötselpärm. Där ser du vilka produkter som ingår i ditt hus. Där finns också viktig information vart du ska vända dig vid problem med en enskild vara. Har du funderingar, eller är osäker så är du alltid välkommen att kontakta vår eftermarknadsavdelning.

Registrera ärende

Efter godkänd slutbesiktning gäller en tvåårsgaranti på utfört arbete och inredning i er nya bostad. Uppstår frågor eller om du får problem med något i huset, kontakta gärna vår eftermarknadsavdelning via formuläret här nedan. Vi svarar på era frågor och kontaktar er för vidare information i ert ärende. Alla ärenden besvaras inom en vecka. Vid semestertider är det längre svarstid.

Stort tack på förhand!

Registrera ett ärende

0 av 1000 tecken