Eftermarknad
Om oturen är framme och du får problem i ditt hus finns det olika vägar att gå beroende på vad som hänt. Nedan kan du läsa om felanmälan av enskilda varor, akuta problem och hur du kontaktar vår eftermarknadsavdelning för garantiärenden.
Felanmälan av enskilda varor
För reklamationer av enskilda varor kan du vända dig direkt till respektive leverantör. Du hittar komplett information om detta i drift-och skötselinformationen du får tillgång till efter slutbesiktning, men ett urval kontakter nedan.
Inredning kök, bad, tvätt
Marbodal, Nobia Svenska kök AB: 0502- 170 00 reklamationservice@marbodal.com
Vedum kök & bad: 0512-576 00 info@vedum.se
INR: 0200- 38 40 40 kundservice@inr.se
Badrumsporslin, badkar och blandare
Villroy & Boch Gustavsberg: 08-570 391 00 info@gustavsberg.com
Mora Armatur: 0250- 59 64 50 moraarmatur.com/sv/kundsupport
Badkar
Nordhem Värme AB: 031-23 25 27 info@norhem.se
Vitvaror
AEG / Electrolux Service: 0771-76 76 76 www.electrolux.se
Värmepump
NIBE AB Villavärme: 0433-739 95 info@nibe.se
Akuta ärenden
Som boende ansvarar du alltid för att omedelbart agera vid en akut händelse för att begränsa skador på din bostad. Kontakta då en valfri jourhavande entreprenör som snabbt kan minska skadans omfattning.
När akuta åtgärder är gjorda ska du göra en felanmälan till Götenehus eftermarknad via formuläret här på sidan och även anmäla skadan till ditt försäkringsbolag. Därefter utreds felet och ansvarsfördelningen. Försäkringsbolaget beslutar sedan vilken entreprenör som åtgärdar skadan.
Registrera ärende
Efter godkänd slutbesiktning gäller en tvåårsgaranti på utfört arbete och inredning i er nya bostad. Uppstår det problem därefter kan du kontakta vår eftermarknadsavdelning via formuläret nedan. Alla ärenden besvaras inom en vecka med undantag för semestertider då vi har längre svarstid.
